مدیرکل ارشاد یزد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه صنایع چاپ یزد با مشکل جدی کارگر و نیروی متخصص روبرو هستند گفت: برای رفع این مشکل می‌توان هنرستان تخصصی چاپ و رشته‌ دانشگاهی چاپ را ایجاد کرد.
کد خبر: ۱۱۳۳۳۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷ 22 October 2023
 
 
 
به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، احسان عابدی در جمع فعالان صنعت چاپ استان یزد اظهار داشت: فعالان صنعت چاپ کمک کار عرصه اقتصاد و تولید و در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند و عملکرد آنها به صورت مستقیم بر عملکرد واحدهای تولیدی و بهبود وضعیت آنها تاثیرگذار است.
 
وی به روز صادرات و نقش صنعت چاپ در این عرصه اشاره کرد و گفت: در استان یزد 88 واحد فعال چاپ در رشته‌های مختلف داریم و وضعیت استان در این حوزه بسیار خوب است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود: در 10 سال گذشته اتفاقات خیلی خوبی در حوزه چاپ استان رخ داده و پیشرفت‌های چشم گیری را در این حوزه شاهد بودیم.
 
عابدی با بیان اینکه ماشین آلات و تجهیزات صنعت چاپ استان یزد پیشرفته و به روز است، گفت: تا 10 سال قبل تنها 10 درصد از چاپ استان یزد در داخل استان انجام می‌شد ولی الان تنها 40 درصد آن در خارج از یزد انجام می‌شود و توانمندی یزد بیشتر شده است.
 
وی با بیان اینکه صنعت چاپ در حد و اندازه ای که در استان فعالیت می‌کند کمتر در میان مدیران اقتصادی استان شناخته شده است گفت: همچنین مدیران در حوزه حمایتی و تسهیلاتی هم به این صنعت توجه کمتری داشته‌اند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: بعضا واحدهای چاپ استان یزد در حال فعالیت با نیمی از ظرفیت خود هستند و در صورتی که از آنها حمایت لازم صورت پذیرد، امکان فعالیت آنها با تمام ظرفیت وجود خواهد داشت.
 
عابدی نبود نیروی متخصص چاپ و کارگر را دو عامل بسیار مهم در میان مشکلات واحدهای چاپ دانست و گفت: نیاز به یک رشته تخصصی چاپ در دانشگاه و حتی هنرستان تخصصی چاپ هم از جمله مواردی است که می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند.
 
علاوه بر این نبود یک اتحادیه مستقل در این عرصه یکی دیگر از مشکلاتی است که در عرصه فعالیت واحدهای چاپ وجود دارد و باید نسبت به آن اقدام مناسبی صورت پذیرد؛ بعلاوه اینکه ظرفیت شهرک تخصصی چاپ هم وجود دارد و باید نسبت به آن اقدام کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار